Újabb NER-építőember jelent meg a debreceni BMW-gyár körül
Utat és csapadéklevezető rendszert épít a tiszakécskei Hódút.
Utat és csapadéklevezető rendszert épít a tiszakécskei Hódút.
Harald Krüger 2015 óta vezette a céget, most úgy döntött, elég volt.
Közben kiderült, újabb területeket kell megvenni.
Még zajlanak az egyeztetések arról, milyen terméket gyárt majd a vállalat az új, Kecskeméten épülő üzemben. A gyár kommunikációs igazgatója szerint természetes, hogy egy piaci cég módosítja terveit, de az építkezés nem áll le.
Az iparkamara elnöke szerint hiába a magyar az egyik legképzettebb, legjobb munkakultúrával bíró és arányaiban is kedvező árú munkaerő a világon, a profit mindent visz. Parragh László a hvg.hu.nak adott interjújában azt mondta, ha a magyar kormány nem adott volna milliárdokat a német autógyárnak, fizetett volna Szlovákia vagy Románia. Az elnököt kérdeztük arról is, hogy mekkora a befolyása az oktatásra, kudarc volt-e a szakoktatás átalakítása, valamint a tankötelezettség felső korhatárának csökkentése.
Vas- és késő császárkori települések elemeire bukkantak régészek a debreceni BMW-beruházás helyszínén.
Ekkora árkot még biztosan nem ásott Garancsi István cége.
22,2 milliárdért végeznek földmunkákat a területen.
Állami és önkormányzati támogatásokkal kitömött, tetemes veszteségeket álcázó városi cégek fedik el a valóságot Debrecenben: még a BMW beruházásának is a vagyon újraosztása az egyik legfőbb értelme.
Nemcsak hitelszerződést kötött a debreceni önkormányzat az Erste Bankkal az épülő BMW-gyárra, hanem határidős devizaügyletet is. Így akarják tompítani az euró-forint árfolyamkockázatból adódó kockázatot és spekulációt.
Újabb autógyárért szállhat ringbe Szlovákia, és a hírek szerint épp a BMW-gyárért zajló versenyben alulmaradt Kassa mérkőzhet az üzemért.
Ennyi pénzzel támogatják a beruházást. A telephelyhez közeli autópályán új csomópontot alakítanak, erről szintén szó esett a megállapodás aláírásáról szóló ceremónián.
Hirtelen félretettek egy óriási összeget a beruházások ösztönzésére.
Csütörtökön szavaz a város közgyűlése, hogy az önkormányzat vehet-e 300 hektár csereföldet. Ezzel kárpótolná azokat a gazdákat, akiknek földjét érinti a gyárépítés.
Az első komoly jelzést tavaly októberben kapta Debrecen, élesbe pedig júniusban fordultak az események, a közgyűlés tagjainak akkor szóltak, hogy a város megütötte a főnyereményt: a városban épít gyárat a BMW. Cikksorozatunk első részében azt vesszük végig, mi történt a városházán közvetlenül a beruházás bejelentését megelőzően.
Az Otthontérkép Csoport vezető elemzője szerint 20-30, vagy akár 40 százalékkal is emelkedhetnek a lakásárak Debrecenben 3-4 éven belül, amikor igazán beindul a gyártás a BMW új, a hajdúsági városban létesülő gyárában.
De a beruházó végül Magyarországot választotta. A román média szerint a döntés figyelmeztető jel kell legyen Románia számára.